Svenska 9 · Uncategorized

Terese sommarpratar samt instruktion sommarprat

Nu har du fått lyssna på flera olika sommarpratare, analysera sommarprat och titta närmare på strukturen. Nu är det dags för dig att bli ”sommarpratare” men först vill jag dela med mig av mitt sommarprat till just dig:
(Av upphovsrättsliga skäl är musiken förkortad)

Bild1

Utgå ifrån mitt sommarprat gällande strukturen och se till att ditt sommarprat blir mellan ca 3-5 min långt.

Här nedan följer ytterligare stödstruktur som du utgår ifrån. 

Men först – vad ska du prata om?
Sätt er i smågrupper och prata fritt om vad som har format just dig till den du är. Låt minnen väckas till liv och låt inspirationen flöda.

  • När ditt manus är klart spelar du in ditt sommarprat via röstmemot på din telefon eller via datorns/ipadens ljudinspelare.
  • För att enklast möjligast lägga till musiken följ nedanstående instruktion:
  • En låt ska läggas till (max 27 s.) se till att ha den förberedd via en ipad, dator eller annan telefon.
  • När det är dags för låten trycker du på PLAY och låter ljudet gå in via röstmemot.
  • Stoppa låten efter 1 vers och halva refrängen, fortsätt sedan ditt sommarprat.
  • När ditt sommarprat är inspelat och klart skickar du det via gmailentill:  tereseengqvist0@gmail.com på telefonen. Det tar en stund att ladda upp så ha tålamod. Fungerar inte det får du sms:a det till mig.
  • Var noga med att döpa ditt sommarprat med ditt namn.
Kommentera

