Svenska 7

Brev till mitt framtida jag

Idag är det den 29 augusti 2016 och du går andra veckan i årskurs 7. Du ska nu skriva ett brev till ditt framtida jag. Ditt framtida jag kommer att öppna brevet sista veckan i årskurs 9, alltså i juni 2019.

Skriv brevet utifrån följande struktur:

  • Rubrik
  • Presentation av ditt dagens JAG –  ex. vad gör du på fritiden, vad gillar du att göra, vad tycker du inte om att göra, vad är poppis just nu?
  • Din nya klass – berätta om din nya klass. ex. Vilka känner du? Vilka är du nyfikna på? Vilka kommer du inte överens med?
  • Vad drömmer du om – vilka mål har du i högstadiet, i livet, om framtiden?
  • En uppmaning till ditt framtida jag – ex. när jag läser detta om tre år så hoppas jag att jag …
  • Övrigt

Ditt brev kommer inte att läsas av någon annan än dig själv. Breven kommer dina mentorer att förvara inlåsta ända till juni 2019.

 

Kommentera

