Uncategorized

Presidenten i skogen

Fan! Vad ska jag nu göra jag måste landa…
När jag vaknar har jag ont i huvudet. Det sista jag minns är att jag var tvungen att landa. Helt plötsligt ser jag helikoptern hänga ovanför mig i träden. Jag är förvirrad men reser mig upp jag börjar springa, jag springer och springer.
När jag sprungit en lång bit stannar jag och skriker
”Hur ska jag Vladomir Putin klara mig här!” Jag tänker efter varför jag var så dum, varför jag bombade USA och varför jag flydde från mitt land. Jag tänker efter men finner inget svar. Plötsligt så hör jag ett högt mörkt ”Håll käften.” Då skriker jag ”Vem var det?” Men ingen svarar. Då börjar jag leta men ser ingen. Jag är helt fylld av skräck, mina tankar snurrar runt i huvudet ”Vem var det” Jag borde inte ha spelat spelet ”Slenderman”,”tänk om det var han?” Nej så får jag inte tänka.
Jag hittar ett ställe där jag kan sova, men först måste jag äta något. I fickan har jag en gammal ”Snickers.” Jag vill inte svälta så jag äter upp ”Snickersen”. Den smakar konstigt, den är hård och torr och inte som den brukar vara. Jag spyr nästan och skriker ”Putin är inte van vid att äta sånt där.” Jag blir helt stel. På trädet sitter det en lapp det står ”Run!” Som i spelet…

av Sarwik

One thought on “Presidenten i skogen

  1. Ha ha, härligt! Kul att det händer saker från första raden, och det är spännande att inte veta säkert om det handlar om någon som är galen och har gått vilse i ett spel och som tror att hen är Putin, eller om det på riktigt handlar om Putin.
    Och det finns fler mysterier: vem är det som ropar ”Håll käften” till exempel? Det blir man nyfiken på! Och varför är snickersen torr och konstig? Kanske det inte alls är en snickers … Fantasin sätter i gång!
    Saker att tänka på: kanske är det bra att bestämma sig för om man vill skriva en rolig eller spännande eller allvarlig eller sorglig text, eller kanske välja max två av dem i alla fall. Den här texten är lite allt på en gång, och det kan bli förvirrande för läsaren. Det skulle kunna vara en allvarlig text om krig, eller en sorglig text om någon som blir galen och tror att hen är Putn inuti ett spel, eller en humortext om knasiga oväntade saker som händer, eller ett actionäventyr om någon som flyr genom skogen …

    Gilla

Kommentera

