Uncategorized

Mysteriet fenomen

Jag och min bästis satt i köket. Plötsligt hörde vi en explosion bort vid skogen. Vi kollade tyst på varandra ”vad hände!?” Frågade Samuel panikslagen. Jag sprang till fönstret och tittade mot skogen och försökte hitta någon rök eller någon eld men vart jag än tittade så såg jag ingenting. det blev som en reflex jag bara sprang till mitt rum med Samuel och hämtade min telefon som låg på laddning jag skrev in pappas telefon nummer så fort som möjligt och frågade vad jag skulle göra. Han frågade vad hände? Jag svarade ”jag vet inte! Något exploderade i skogen jag vet in te vad det är. Jag frågade Samuel
– Ska vi gå ut och kolla vad det var?
– Ska vi värkligen det?
– Ja! Svarade Samuel
Vi tog på os våra skor och jackor och vi sprang mot dörren. Plötsligt skrek Samuel på mig STANNA! ”vad är det nu!” skrek jag tillbaka. ”Kolla på marken!” skrek han på mig. Jag tänkte vad är det? Jag kollade ner och såg något konstigt och kladdigt på marken. Det regnade med något grönt kladd.

TeamOP

One thought on “Mysteriet fenomen

  1. Spännande! Bra att börja mitt i att det händer något. Man vill veta mer om vad det är för explosion och för grönt kladd, och hur det ska gå för huvudpersonen och Samuel. Man kan gissa att de ger sig in i något väldigt farligt … Kanske ska de aldrig komma tillbaka? Kanske var det där halvt oavslutade samtalet till pappan det sista de hörde av honom?
    Saker att tänka på: finns det någon som inte har sin pappas nummer sparat på mobilen? (Låter konstigt att hen måste skriva in det.) Och vad svarar pappan? Det får vi aldrig veta. Slänger någon av dem på luren? Vad händer? (Ingen idé att huvudpersonen ringer pappan om det inte leder någonvart. Kanske det går att hoppa över telefonsamtalet, eller ta det senare? Och bara låta dem springa i väg in i det läskiga med en gång!)

    Gilla

Kommentera

