Uncategorized

Gjort är gjort

”Vad skall nu hända? Jag har haft rykten men detta kommer helt klart bli värst.”
Jag hade ingenting emot henne de var bara det att hon alltid skulle klänga på mig, tillslut fick jag nog. Början på den värsta dagen i mitt liv startade inte särskilt bra. Det hela började med att jag försov mig och kom försent till skolan. När jag kom in i klassrumet tittade alla på mig som om jag var ett fån, jag kände mig liten och feg, en känsla som nästan aldrig känt förr och inte var bekväm med.

Efter lektionen kom Linda, den värsta läraren på skolan, och ville prata med mig.
Hon fick mig att känna mig som om jag var en värdelös person som bara skapade problem.
Jag kände hur min hand drogs upp mot hennes ansikte för att slå till henne, men just då ringde Emma, den enda människan som bryr sig om mig och förstår mig. Hon hade något viktigt att säga, så jag skyndade mig ner för trappan för att hinna ta ett bloss innan vi skulle träffas.

Påväg ner från trappan kom tjejen jag aldrig mer kommer att få se igen, Ida.
Hon började tjata om någon romantisk bio som hon vill att vi skulle se tillsammans, hon babblade så mycket att jag fick nog och jag gav henne en liten knuff i sidan. Efter bara en sekund med allt blod över min tröja förstod jag att hon inte kommer att vakna igen. De kändes som om allt gick i slowmotion, min kropp vek sig, mitt huvud började tänka mörka tankar och jag började springa, jag var villig att aldrig stanna igen. Blodet på min tröja fick mig att spy och just nu vet jag inte vart jag ska ta vägen.

One thought on “Gjort är gjort

  1. Obehagligt och sorgligt! Jag gillar att det inte bara är en oskyldig snäll person som råkar ut för något sorgligt, utan en faktiskt rätt så ond typ. Det gör mig nyfiken – brukar hen faktiskt slå sina lärare? Knuffa folk? Varför? Hur känns det inuti? Blir hen bara arg väldigt lätt, eller är det något mer bakom? Skulle gärna också veta mer om Ida. Är hon värsta galna stalkern, eller bara lite olyckligt kär? Vad har hänt förut (fast berätta inte allt det i förväg, det kan man få reda på sen sen, i till exempel en tillbakablick).
    Vid knuffen går det väldigt fort. Här vill jag veta mer om vad som hände egentligen. Hur kunde en liten knuff leda till blod och död? Skulle gilla fler hemska detaljer! Kanske man skriva det ganska ”kallt” och utan så mycket beskrivningar av hur det känns – det skulle kanske passa huvudpersonens lite kalla sinnelag.

    Like

Leave a Reply

