Uncategorized

Det värsta jag har gjort

Jag har förlorat allt, exakt allt, jag offrade mina vänner för lite knark. Hur dum får man vara.
Jag har förlorat min mamma och mina vänner.

Min mamma har alltid tagit droger. Men hon säger att det inte förändrar henne. Jag vet inte vad hon har för problem och vill inte veta det heller. När hon följde med mig till skolan första dagen skämdes jag, på natten hade hon suttit uppe och pratat med någon som säljer knark och tagit det själv. Hon var helt borta dagen efter men hon skulle tvunget följa med mig till skolan. Jag försökte säga till henne men hon lyssnade inte på mig. Jag lärde mig att klara mig själv.

Jag har en dålig relation med min pappa vilket gör att allt blir svårare. Förr hade jag många ”äkta” vänner, men nu har jag bara ”fejk” vänner genom knarket. Jag hamnade i mammas spår när jag började sälja knark till andra på olika fester, speciellt supermandrogen. Jag tjänade mycket pengar och fortsatte. På sommarfesten kom den lång smala populära tjejen med sin kompis fram och frågade om lite knark. Om jag hade vetat vad som skulle hända tidigare hade jag aldrig gett henne det.

En vecka efter

Jag är inte rädd för någonting, sa hon alltid. Men denna gången trodde jag inte på henne. Jag trodde inte att hon skulle ta drogen. Egentligen ville jag inte ens följa med på festen men hon tvingade mig för att jag skulle betala.

Av: M&M

One thought on “Det värsta jag har gjort

  1. Vilken sorglig historia! Precis allting verkar gå dåligt för huvudpersonen, och jag blr nyfiken på vad det är för hemskt som ska häda. För det låter ju som om det kommer att gå riktigt dåligt för den populära tjejen som köper drogerna. Jag skulle tycka att det vore spännande att få följa med i någon scen mer i detalj! Kanske höra vad personerna säger till varandra och kanske få veta hur det ser ut runt omkring dem eller hur världen verkar när de har tagit droger eller … ja, det finns mycket man skulle kunna berätta om! Något som säger något om personerna och deras relation till varandra, så att jag lär känna dem bättre! Om man får lära känna personerna mer bryr man sig ännu mer om dem när det går dåligt för dem, precis som i verkligheten 🙂
    Saker att tänka på: ni berättar i väldigt stora drag om ”allt på en gång”. Jag tror att det skulle kunna bli ännu bättre om läsaren fick komma in i en scen där någonting händer. Kanske en knarkförsäljning, eller ett misslyckat samtal med pappan eller det där hemska som händer med den populära tjejen.

    Like

Leave a Reply

