Uncategorized

8C Text och tanke

Läs din bok
Välj ut ett citat
Skriv av det ordagrant i din skrivbok
Gör en koppling text-till-själv
Skriv ner kopplingen i din skrivbok
Låt en kompis läsa och kommentera
Text-till-själv

One thought on “8C Text och tanke

  1. ”Och är det något jag är rädd för att göra nu, så är det att dö. Döden vore öken för mig. Speciellt i den här guldåldern.” S73 Född Fenomenal av Josephine Bornebusch.
    Karaktären Rut i boken är 14 år gammal och detta citat påminner mig om när jag var 14 år gammal och då trodde att jag var odödlig. Jag var inte rädd för något. Åkte alltid de värsta karusellerna, högsta skidbacken och tittade mig knappt för när jag cyklade över vägen. Sedan jag fick barn så har jag insett att livet är så otroligt värdefullt och nej ingen är odödlig men att vara rädd för döden är ingenting värt. Livet går snabbt, alldeles för snabbt och ibland hade jag önskat att det går att pausa tiden en aning.

    Gilla

Kommentera

